Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Elfogadom
Menü

Tengelykapcsoló olajszűrő (I. generációs hajtáslánchoz - VW csoport)

Ár:
14.605 Ft (11.500 Ft + ÁFA)
Egységár: 14.605,00 Ft/db
Várható szállítás: 2021. október 20.
Szállítási díj: 3.299 Ft
Elérhetőség: Raktáron
Menny.:db

Leírás és Paraméterek

A rendszer működési elve

Amennyiben Ön a fenti terméket választotta, akkor valószínűleg a VW-csoporthoz tartozó gépjárművel rendelkezik (pl. VW Bora, VW Golf IV, VW Sharan, VW New Bettle, Skoda Octavia I, Seat Alhambra, Seat Leon, Audi A3 1998-2003, Audi S3 1998-2003, Audi TT 1998-2006, Volvo S60) és gépjárművének vonóerejét egy első generációs, elektronikus vezérlésű lamellás Haldex tengelykapcsoló adja le a hátsó tengelyen keresztül az út felületére a menetdinamikai jellemzők függvényében. A jármű alapesetben elsőkerék hajtású, ha az első kerekek megcsúsznak az útfelületen akkor 100-os kerék elforduláson belül a vezérlő elektronika, ha szükséges, akkor a teljes 100% forgatónyomatékot a hátsó tengelyre juttatja ezzel biztosítja a kiváló menetdinamikai tulajdonságokat. A Haldex tengelykapcsolót összeépítették a hátsó differenciálmű kúpkerekével.

A tengelykapcsoló egy elektronikusan vezérelt hidromechanikus tengelykapcsoló, mely a lamella kötegen átvitt nyomaték nagyságát a motorvezérléstől valamint az ABS-ESP vezérlőtől kapott jelek alapján állítja be (FONTOS! Ha a motorvezérlő és/vagy ABS vezérlőben tárolt hiba van, vagy az olaj hőmérséklete eléri a 100 C0-ot akkor az összkerékhajtás automatikusan kikapcsol!). Ha a jármű motorfordulatszáma eléri a 400 1/min fordulatot akkor a Haldex tengelykapcsoló fogaskerék szivattyúja 4 bar olajnyomással feltölti a rendszert. Ha az első és hátsó kerekek fordulata eltér, tehát az első kerekek kipörögnek, akkor a fent említett vezérlőegységek jele alapján a tengelykapcsoló vezérlő elektronikája fogaskerékkel működtetett szabályozó szelep segítségével részlegesen, vagy teljesen lezárja a szabályozó szelepet. A fordulatszám-különbség következtében a hullámos felületűre munkált tengelykapcsoló agy (melyen 3 pár - 6 db - görgő fut), axiális irányban megnyomja a gyűrű alakú nyomó lapot, ezáltal a mögötte lévő olajat összenyomja és a nyomó szelepeken keresztül a nagyobb átmérőjű nyomó lap segítségével összezárja a lemezes tengelykapcsolót 0-100% arányban. A maximális nyomatékhoz közel 88 bar olajnyomás tartozik. A rendszerben lévő 275 ml olajat a szivattyún található előszűrő, valamint egy beépített műanyag házban található szűrőfilter (a menetirány szerinti jobb oldalon a Haldex tengelykapcsoló vezérlő elektronikája mellett található) tisztítja meg a mechanikus szennyeződésektől.

Ne feledje!

Az átvitt nyomaték a szabályozó szelep által beállított olajnyomással lesz arányos. Az olaj a tengelykapcsoló lemezeinek zárásakor a csúszás miatt keletkezett hőt elvezeti, továbbá ellátja a kenési feladatokat, emiatt fém szemcsék is kerülnek bele. Ezért fontos, hogy a rendszerben 30 000 kilométerenként cserélje le az olajat és 60 000 kilométerenként az olajat és az olajszűrőt egyaránt. Érdemes tudnia, hogy az olajnak 3 év a szavatossága, tehát ha nem teljesítette a fenti km futás teljesítményt a jármű, az olajat akkor is le kell cserélni képzett szakemberrel. Az olajcsere elmulasztása esetén károsodhat a szivattyú, az olajszűrőben és a hidraulikus vezérlés szűk keresztmetszeteiben lerakódhat a fémes kopadék, mely dugulást is okozhat, működésképtelenné téve a rendszert.

Fontos!

Speciális alkatrészről lévén szó, rendelés előtt kérjük, ellenőrizze a termék gépkocsijához való illeszkedését! A jármű forgalmi engedélyéből vett adatok alapján, melyek a gyártmány, típus, évjárat, motorkód stb. segítségével be tudja azonosítani, hogy melyik generáció (I-II-III-IV-V) található az Ön járművében.

Gyári háttér

2011-ben a svédországi Haldex vállalat csoport eladta Haldex tengelykapcsolók gyártási jogát a BorgWarner csoportnak. A magyarországi, Oroszlányban működő BorgWarner Hungary Kft. gyártja a haldex-rendszerű tengelykapcsolók alkatrészeit és végzik azok összeszerelését. Webáruházunk működésének biztos hátterét a közvetlen és teljes körű gyári támogatás adja.

A csomag tartalma szűrőfedél, szűrő, tömítőgyűrű
A szűrőbetét méretei 35,4 mm (magasság); 37 mm (külső átmérő); 13 mm (belső átmérő)
Szűrőbetét nettó tömege 21 gramm
A termék bruttó tömege 108 gramm
A termék csomagolási mérete 80 x 80 x 100 mm (magasság x szélesség x hossz)
Csomagolási módja papírdoboz és nejlontasak