Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Elfogadom
Menü

Generáció I.

Első generációs haldex-rendszerű tengelykapcsoló

Amennyiben Ön a fenti terméket választotta, akkor valószínűleg a VW-csoporthoz tartozó gépjárművel (pl. VW Bora, VW Golf IV, VW Sharan, VW New Bettle, Skoda Octavia I, Seat Alhambra, Seat Leon, Audi A3 1998-2003, Audi S3 1998-2003, Audi TT 1998-2006) vagy Volvo S60 személygépkocsival rendelkezik. Ebben az esetben gépjárművének vonóerejét egy első generációs, elektronikus vezérlésű lamellás Haldex tengelykapcsoló (hétköznapi szóhasználattal élve: haldex kuplung) adja le a hátsó tengelyen keresztül az út felületére a menetdinamikai jellemzők függvényében. A jármű alapesetben elsőkerék hajtású, ha az első kerekek megcsúsznak az útfelületen akkor 100-os kerék elforduláson belül a vezérlő elektronika, ha szükséges, akkor a teljes 100% forgatónyomatékot a hátsó tengelyre juttatja ezzel biztosítja a kiváló menetdinamikai tulajdonságokat. A Haldex tengelykapcsolót összeépítették a hátsó differenciálmű kúpkerekével.

A tengelykapcsoló (kuplung) egy elektronikusan vezérelt hidromechanikus tengelykapcsoló, mely a lamella kötegen átvitt nyomaték nagyságát a motorvezérléstől valamint az ABS-ESP vezérlőtől kapott jelek alapján állítja be (FONTOS! Ha a motorvezérlő és/vagy ABS vezérlőben tárolt hiba van, vagy az olaj hőmérséklete eléri a 100 C0-ot akkor az összkerékhajtás automatikusan kikapcsol!). Ha a jármű motorfordulatszáma eléri a 400 1/min fordulatot akkor a Haldex tengelykapcsoló fogaskerék szivattyúja 4 bar olajnyomással feltölti a rendszert. Ha az első és hátsó kerekek fordulata eltér, tehát az első kerekek kipörögnek, akkor a fent említett vezérlőegységek jele alapján a tengelykapcsoló vezérlő elektronikája fogaskerékkel működtetett szabályozó szelep segítségével részlegesen, vagy teljesen lezárja a szabályozó szelepet. A fordulatszám-különbség következtében a hullámos felületűre munkált tengelykapcsoló agy (melyen 3 pár - 6 db - görgő fut), axiális irányban megnyomja a gyűrű alakú nyomó lapot, ezáltal a mögötte lévő olajat összenyomja és a nyomó szelepeken keresztül a nagyobb átmérőjű nyomó lap segítségével összezárja a lemezes tengelykapcsolót 0-100% arányban. A maximális nyomatékhoz közel 88 bar olajnyomás tartozik. A rendszerben lévő 275 ml olajat a szivattyún található előszűrő, valamint egy beépített műanyag házban található szűrőfilter (a menetirány szerinti jobb oldalon a tengelykapcsoló vezérlő elektronikája mellett található) tisztítja meg a mechanikus szennyeződésektől.

Gyári háttér

2011-ben a svédországi Haldex vállalat csoport eladta Haldex tengelykapcsolók gyártási jogát a BorgWarner csoportnak. A magyarországi, Oroszlányban működő BorgWarner Hungary Kft. gyártja a haldex-rendszerű tengelykapcsolók alkatrészeit és végzik azok összeszerelését. Webáruházunk működésének biztos hátterét a közvetlen és teljes körű gyári támogatás adja.