Tengelykapcsoló olaj és olajszűrő garnitúra (GEN. IV. - VW csoport)
Egységár: | 14.495,00 Ft/db |
Várható szállítás: | 2024. november 25. |
Szállítási díj: | 2.900 Ft |
Elérhetőség: | Raktáron |
SZŰRŐ: BorgWarner gyári cikkszám: 2003085 VW csoportnak nincs ilyen alkatrésze; OLAJ: BorgWarner gyári cikkszám: 2000884 VW csoport (VW, Audi, Skoda, Seat) gyári cikkszám: G 060 175 A2 |
Leírás és Paraméterek
A rendszer működési elve
Amennyiben Ön a fenti terméket választotta, akkor valószínűleg a VW-csoporthoz tartozó gépjárművel rendelkezik (pl. VW Golf VI., Golf VII. 2009-2015, VW Tiguan 2009-2013, VW Passat 2008-2015, VW Caddy III. 2013-tól, Skoda Octavia II. 2004-2013, Octavia III. 2013-tól, Skoda Superb II. 2008-2015; Superb III. 2015-től, Skoda Yeti 2010-2014, Seat Alhambra 2011-től, Seat Altea XL 2009-2015, Audi A3 2009-2012, Audi TT Coupé 2007-2010), Audi TT Coupé 2.0L 2011-2012, Audi TT Roadster 2007-2010, Audi TT Roadster 2.0L 2011-2012, Audi TTRS Coupé 2012-től, Audi TTRS Roadster 2012-től) és gépjárművének vonóerejét egy negyedik generációs, elektronikus vezérlésű lamellás haldex tengelykapcsoló adja le a hátsó tengelyen keresztül az út felületére a menetdinamikai jellemzők függvényében. A jármű alapesetben elsőkerék hajtású, azonban ha az első kerekek megcsúsznak az útfelületen, akkor 100-os kerék elforduláson belül a vezérlő elektronika szükség esetén a teljes 100% forgatónyomatékot a hátsó tengelyre juttatja, ezzel biztosítja a kiváló menetdinamikai tulajdonságokat. A negyedik generációs haldex tengelykapcsoló esetében már nem csak a kerék megcsúszását figyeli a rendszer. Érzékeli a hirtelen fellépő nyomatékigényt (pl. hirtelen gyorsításkor) vagy vontatás esetén a szükséges mértékben a hátsó tengelyre is nyomatékot biztosít. A haldex tengelykapcsolót bordás kötéssel csatlakoztatták a differenciálmű kúpkerék tengelyéhez, ezáltal a szervizelés is egyszerűbbé vált (kúpkerék tengely meghibásodása esetén nem kell a komplett Haldex tengelykapcsolót kicserélni).
A negyedik generációs Haldex rendszer a fejlesztéseknek köszönhetően mechanikus szerkezetét tekintve jelentősen egyszerűbb lett (az alternáló mozgást biztosító hullámos profilú tengelykapcsoló agyat, a hozzá tartozó görgős mechanizmussal együtt egyszerűbb felépítésű szerkezetre cserélték), a fejlett elektronikai- és szoftveres rendszer lehetővé tette a jármű menetstabilitásának növelését. A negyedik generációs rendszerben egy öthengeres axiál dugattyús szivattyút alkalmaztak, mely szakaszosan működik. A szivattyú által előállított 30 bar nyomású haldex olaj egy hidraulikus tárolóba kerül. Az olajnyomás meghatározására a szivattyú által felvett motoráram értékét figyeli a vezérlő elektronika, tehát a rendszer nem tartalmaz olajnyomás érzékelő szenzort. A haldex vezérlőegység a jármű különböző fedélzeti rendszereitől (motorvezérlő, ABS-ESP, szöghelyzetjeladó, mechanikus rögzítőfék jeladó) kapja a működéséhez szükséges adatokat, ez alapján számolja ki a hátsó tengelyre juttatandó nyomaték nagyságát. A haldex vezérlő egység nyitja a mágnesszelepet és a tengelykapcsoló lamellákat összezárja a felmerülő nyomatékigénynek megfelelően. A maximális nyomatékhoz közel 30 bar olajnyomás tartozik. A rendszerben lévő 850 ml olajat a szivattyún található előszűrő, valamint egy beépített szűrőfilter tisztítja meg a mechanikus szennyeződésektől.
Ne feledje!
Az átvitt nyomaték a szabályozó szelep által beállított olajnyomással lesz arányos. Az olaj a tengelykapcsoló lemezeinek zárásakor a csúszás miatt keletkezett hőt elvezeti, továbbá ellátja a kenési feladatokat, emiatt fém szemcsék is kerülnek bele. Ezért fontos, hogy a rendszerben 30 000 kilométerenként cserélje le az olajat és az olajszűrőt egyaránt. Az olajszűrő a menetirány szerinti jobb oldalon a szivattyú felett található vajszínű műanyag fedél alatt. Érdemes tudnia, hogy az olajnak 3 év a szavatossága, tehát, ha nem teljesítette a fenti km futás teljesítményt a jármű, az olajat akkor is le kell cserélni képzett szakemberrel. Az olajcsere elmulasztása esetén károsodhat a szivattyú, az olajszűrőben és a hidraulikus vezérlés szűk keresztmetszeteiben lerakódhat a fémes kopadék, mely dugulást is okozhat, működésképtelenné téve a rendszert.
Fontos!
Speciális alkatrészről lévén szó, rendelés előtt kérjük, ellenőrizze a termék gépkocsijához való illeszkedését! A jármű forgalmi engedélyéből vett adatok alapján, melyek a gyártmány, típus, motorkód, évjárat stb. segítségével be tudja azonosítani, hogy melyik haldex-rendszerű generáció (I-II-III-IV-V) található az ÖN járművében.
Gyári háttér
2011-ben a svédországi Haldex vállalat csoport eladta Haldex tengelykapcsolók gyártási jogát a BorgWarner csoportnak. A magyarországi, Oroszlányban működő BorgWarner Hungary Kft. gyártja a haldex-rendszerű tengelykapcsolók alkatrészeit és végzik azok összeszerelését. Webáruházunk működésének biztos hátterét a közvetlen, teljeskörű gyári támogatás adja.
A garnitúra tartalma | 1 db olajszűrő és 1 db olaj |
Az olajszűrő tartalma | fém és műanyag szűrőfedél, szűrő, 3 db tömítőgyűrű, 2 db csavar |
A szűrőbetét méretei | 55 mm (magasság); 38 mm (külső átmérő); 10,25 mm (belső átmérő) |
Szűrőbetét nettó tömege | 22 gramm |
A termék bruttó tömege | 130 gramm |
A termék csomagolási mérete | 80 x 80 x 100 mm (magasság x szélesség x hossz) |
Csomagolási módja | papírdoboz és nejlontasak; |
Az olaj tartalma | 850 ml hajtásláncolaj |
A termék bruttó tömege | 810 gramm |
A termék csomagolási mérete | 225 x 110 x 65 mm (magasság x szélesség x hossz) |
Csomagolási módja | műanyag flakon; |