Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Elfogadom
Menü

Olajcsere menete

A különböző járművekbe beépített haldex-rendszerű tengelykapcsolók kialakítása és működése (vezérlése) eltérő lehet, így figyelembe kell venni a jármű gyártójának az adott típusra vonatkozó speciális előírásait is. Az olajat a haldex-rendszerű tengelykapcsolóból egy pontos, átlátszó mérőedénybe engedjük le és mindig ellenőrizzük a hátsó differenciálmű olajszintjét is annak eldöntése érdekében, hogy nem szivárog-e be az olaj a tengelykapcsolóból. A mérőedényben nem csak a leengedett mennyiséget lehet ellenőrizni, hanem az olaj szennyezőanyag tartalmát is.

Az olajcsere megkezdése előtt célszerű ellenőrizni a jármű vezérlőegységét, hogy nincs-e benne eltárolt hiba, ami befolyásolhatja a működési állapotot, illetve, ha mód van rá, akkor a mérhető paramétereket is ellenőrizni kell. Amennyiben a rendszer tartalmaz szűrő betétet (Gen. I.- Gen. IV. tengelykapcsolóval szerelt), akkor az olajcsere során ki kell cserélni a szűrőt is, valamint meg kell tisztítani a szivattyú finom szűrőjét is. (A Gen. V. rendszerben nincs külön olajszűrő!).

Az olaj feltöltését több lépcsőben kell elvégezni, figyelembe véve az adott járműre vonatkozó gyártói előírásokat is, mindaddig ismételve, amíg a haldex-rendszerű tengelykapcsoló szintjelző csavarjáig ér az olajszint és a szivattyúmotor áramfelvétele is megfelel a gyártói előírásnak.

Figyelem!

Kérjük, hogy megfelelő szaktudás és rendszerismeret nélkül ne végezzen munkálatokat a haldex-rendszerű tengelykapcsolón annak komplex működési elve miatt, inkább kérje képzett szakember segítségét!