Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Elfogadom
Menü
Ön itt jár: > Kezdőlap >

Rólunk

Rólunk

35 évvel ezelőtt egy forró júliusi napon „szembe jött” velem egy roncs targonca. A vázába - no nem virágtartó vázáról van szó - bele volt lapátolva 2 m3 alkatrész: fogaskerekek, dugattyúk, lamellák, stb. A művezető a barátommal együtt a roncs elé állított, majd közölte, hogy ha 3 hónapon belül működik, akkor maradhatunk, ha nem, akkor le is út, fel is út. A küldetést teljesítettük, s talán mondanom sem kell, hogy a targoncát hidromechanikus hajtáslánccal szerelték.

Pár évvel később harc- és gépjármű üzembentartó mérnökként megismertem a lánctalpas harcjárművek hajtásláncait. Majd 2001 és 2003 között társszerzőként írtunk egy könyvet az összkerékhajtású járművek fékhatás-mérési lehetőségeiről. Ekkor találkoztam a haldex-tengelykapcsolók első generációjával. Bevallom, napokig próbáltam megfejteni a működési elvét! Teltek az évek és én folyamatosan gyűjtöttem az információt a hajtásláncokról, autodidakta módon kutattam, kerestem a szakirodalmat és a gyakorlati ismereteket. Megismertem a BMW X6, XDrive hajtásláncát, s ekkor döbbentem rá, hogy a harckocsik 1930-1940-es évekből való oldalkihajtó-művét lekicsinyítették, elektronizálták és modernizálták. Ekkor rájöttem, hogy nincs új a Nap alatt  smiley.

2016-ban jelenlegi üzlettársammal - a 4x4 WD Lines Kft. ügyvezetőjével - elvállaltunk egy előadást korábbi cégünk rendezvényén, amelynek témája az „Összkerekes hajtáslánc” volt. Egy OPEL Insignia 4x4 rendszeréről készítettem PowerPoint prezentációt, de elhatároztam, hogy nem kivetítőn mutatom be. Gondoltam egy merészet és az ügyfelek előtt egy satupadon szedtük szét az Insignia haldex-rendszerű tengelykapcsolóját, ily módon mutattuk be, hogy miként működik a 4. generációs kuplung. Ebből született meg az első „élő show”. A nézők között állt egy fiatalember, akiről később kiderült, hogy ő a BorgWarner Oroszlány Kft. műszaki igazgatója. A show végén az úr meghívott a gyárba bennünket Oroszlányba, ahol a haldex-rendszerű tengelykapcsolókat jelenleg gyártják. Látva felkészültségünket és szakértelmünket, 2017 októberében megkaptuk a haldex-rendszerű tengelykapcsolók alkatrészeinek magyarországi forgalmazási jogát. Ennek gyümölcsét élvezhetik most a webáruházba látogatók!

 

Mikolasek Zoltán - hajtáslánc szakértő

Müller Csaba - ügyvezető